چگونه از رایانه شخصی‌ برای ارسال و دریافت پیامک استفاده کنیم؟

  • ۱۰۹۲
چگونه از رایانه شخصی‌ برای ارسال و دریافت پیامک استفاده کنیم؟

سهولت و سرعت استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان متنی با قابلیت تماس صوتی یا تصویری، مادر تمام این فناوری‌ها یعنی SMS را به‌ حاشیه رانده و به یک فناوری درحال انقراض تبدیل کرده است.

هرچند هنوز هم برای انجام برخی کارهای اداری، دریافت برخی هشدارها و خبرها و نیز ارتباط با افراد مسن‌تر گاه مجبور می‌شویم به دنیای پیام‌های 140 حرفی و انتظار برای رسیدن گزارش تحویل پیامک بازگردیم.

اگر نوع کار یا ارتباط‌های شما به‌نحوی است که زیاد با پیامک سروکار دارید، اما مثل باقی ما بیشتر روزتان را پای رایانه می‌گذرانید خوشحال باشید، چراکه می‌خواهیم روش‌های دریافت و ارسال پیامک با استفاده از رایانه شخصی را به‌شما معرفی کنیم تا بتوانید راحت‌تر و بدون نیاز به استفاده از دستگاه‌های اضافی ارتباط پیامکی خود را با مخاطبان‌تان حفظ کنید.

 

برای اندرویدی‌ها


نرم‌افزار پیش‌فرض مدیریت پیامک در اندروید Android Messages نام دارد و خوشبختانه می‌توانید به‌‌راحتی به نسخه وب آن هم دسترسی داشته باشید.

فضای رابط کاربری این نرم‌افزار بسیار شبیه دیگر نرم‌افزارهای پیام‌رسان موجود در بازار است و به‌راحتی می‌توانید با استفاده از آن مکالمات گروهی و فردی را مدیریت کنید. این نرم‌افزار همچنین تم تیره یا Dark Mode هم دارد که خبر خوبی برای طرفداران صفحات کم‌نور به‌شمار می‌رود.

به‌علاوه می‌توانید درصورت تمایل در مرورگرتان هم هشدارهای دریافت پیامک جدید را مشاهده کنید. برای شروع، اپلیکیشن رسمی Android Messages را دریافت و نصب کرده و پس از فعال‌سازی با رفتن به بخش تنظیمات، گزینه Messages for Web را فعال کنید. سپس درست مثل اپلیکیشن WhatsApp باید یک کد QR را اسکن کنید و ظرف چند ثانیه به تمام پیامک‌های خود روی رایانه دسترسی خواهید داشت.


کنترل از راه دور گوشی و مدیریت پیامک‌ها


اپلیکیشن AirDroid نه‌تنها به‌شما امکان مشاهده و مدیریت پیامک‌ها از طریق رایانه شخصی‌تان را می‌دهد، بلکه می‌توانید به‌کمک آن گوشی‌ اندرویدی‌تان را هم از راه‌دور کنترل کنید. یعنی علاوه بر دسترسی به پیامک‌ها می‌توانید به عکس‌ها، ویدئوها، فایل‌های صوتی، موسیقی و‌… دسترسی داشته و حتی آنها را ویرایش، جابه‌جا یا حذف کنید.

برای شروع باید اپلیکیشن اختصاصی را روی گوشی خود نصب کنید. سپس در مرورگر رایانه‌تان به آدرس  web.airdroid.com بروید و کد QR نمایش‌ داده شده را اسکن کنید تا ارتباط بین گوشی و سیستم شما برقرار شود.  حالا کافی است روی علامت Messages در داخل اپلیکیشن AirDroid کلیک کنید تا به پیامک‌هایتان دسترسی داشته باشید.

نسخه رایگان این برنامه محدودیت‌هایی دارد، اما حتما برای نیازهای یک کاربر معمولی کافی خواهد بود. این نرم‌افزار همچنین نسخه مخصوص iOS هم دارد که به شما اجازه دسترسی به فایل‌های روی گوشی از سیستم مک را می‌دهد، اما همان‌طور که گفتیم برای دسترسی به پیامک‌ها در اکوسیستم اپل راهی به‌غیر از استفاده از iMessages وجود ندارد.


از اشتراگ‌گذاری فایل تا پیامک


نرم‌افزار Pushbullet درکنار ایجاد امکان اشتراک‌گذاری سریع و راحت فایل‌ها و نوتیفیکیشن‌ها بین رایانه و گوشی شما، قابلیت مدیریت حساب پیامکی نیز دارد. پس از نصب برنامه روی گوشی و رایانه شخصی، بلافاصله به تمام پیامک‌های ارسالی و دریافتی دسترسی خواهید داشت و می‌توانید علاوه بر متن از فایل‌های چندرسانه‌ای به‌عنوان پاسخ استفاده کنید که البته نیازمند فعال‌سازی سرویس MMS خواهد بود. به خاطر داشته باشید هنگام نصب، قابلیت SMS mirroring را فعال کنید تا همزمان‌سازی پیامک‌ها به‌طور خودکار انجام شود.
 
هرچند بعدا هم می‌توانید با رفتن به اپلیکیشن و کشیدن انگشتتان از چپ به راست وارد منوی برنامه شوید و پس از ورود به بخش SMS و فعال‌سازی SMS Sync و دادن مجوزهای لازم همین کار را انجام دهید که البته کمی پیچیده‌تر است.
 
برای دسترسی به نرم‌افزار هم می‌توانید از سرویس تحت وب، اپلیکیشن اختصاصی یا افزونه مرورگر استفاده کنید که کار را خیلی راحت می‌کند.
 
هرچند با استفاده از نسخه رایگان برنامه تنها می‌توانید در ماه 100 پیامک ارسال کنید که شاید برای خیلی از ما زیاد هم باشد. 


فراتر از پیامک


یکی از بهترین قابلیت‌های داخلی اضافه شده به ویندوز 10، اپلیکیشنی به‌نام Your Phone است که دسترسی به قسمت‌های به‌خصوصی از گوشی هوشمند از جمله مدیریت پیامک‌ها را به کاربران ویندوز می‌دهد.
 
برای استفاده از این قابلیت، نخست باید اپلیکیشن Your Phone را روی دستگاه اندروید خود نصب کنید و با حساب کاربری مایکروسافت (که برای ورود به ویندوز استفاده می‌کنید) وارد آن شوید و دسترسی‌های لازم را به نرم‌افزار بدهید سپس روی سیستم ویندوز به آدرس Settings> Phone بروید و گزینه Add a phone را انتخاب کنید.
 
با این کار وارد اپلیکیشن Your Phone خواهید شد که در اولین اجرا نیازمند برخی تنظیمات است.  تا زمانی که هم گوشی و هم رایانه به یک شبکه وای‌فای متصل باشند و حساب کاربری شما روی هر دو دستگاه وارد شده باشد، می‌توانید با استفاده از Your Phone پیامک ارسال و دریافت کنید، گالری گوشی را ببینید و حتی تماس تلفنی برقرار کنید.
 
برخلاف دیگر نرم‌افزارهای معرفی‌شده، این نرم‌افزار مثل iMessages کاملا رایگان است و هیچ محدودیتی در استفاده از قابلیت‌های آن ندارید. همچنین این نرم‌افزار مثل AirDroid نسخه مخصوص iOS هم دارد، اما نمی‌توانید با استفاده از آن از روی رایانه به پیامک‌های خود دسترسی داشته باشید.
 
برای اپلی‌ها 


از آنجا که اپل به کاربرانش اجازه استفاده از نرم‌افزارهای ثانویه مدیریت پیامک را نمی‌دهد، راهی جز استفاده از نرم‌افزار بومی iMessages برای ارسال و دریافت پیامک وجود ندارد. اما به‌جرات می‌توان iMessages را یکی از بهترین نرم‌افزارهای این رده با گستره وسیعی از قابلیت‌های کاربردی به‌شمار آورد.
 
یکی از مهم‌ترین این قابلیت‌ها امکان Sync شدن یا همزمان‌سازی داده‌ها با فضای ابری است که به‌شما امکان می‌دهد با سیستم مک خود درست مثل یک آیفون پیامک بخوانید و بفرستید. اگر از کاربران این اپلیکیشن هستید، اما هنوز نمی‌توانید روی سیستم مک خود پیامک‌هایتان را ببینید، کافی است 
iCloud Sync را با رفتن به بخش تنظیمات>حساب کاربری و فعال کردن گزینه Messages راه بیاندازید.
 
متاسفانه راهی برای استفاده از iMessages روی ویندوز وجود ندارد و اگر گوشی‌ شما اپل و سیستم‌تان ویندوز است، فعلا راه‌حلی برای مشکل شما وجود ندارد.

 

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

مطالب پیشنهادی اول

نرم افزار حسابداری حاسب

نرم افزار حسابداری حاسب

فروش و خدمات پس از فروش نرم افزار حسابداری حاسب

فرادید در راستای همکاری شرکت رهنما اقدام به فروش و نصب و پشتیبانی نرم افزار حسابداری حاسب در شاخه های پیاده سازی نرم افزار حسابداری، مالی  بازرگانی، حقوق و دستمزد، پیمانکاری، انبارداری، تولیدی  و بهای تمام شده نموده است.

علاقه مندان می توانند جهت آشنایی بیشتر و درخواست خرید این نرم افزار در بخش نظرات درخواست خود را اعلام نمایند.

 

نشانی سایت شرکت:

 

rahnamasoft.com

ارائه خدمات آنلاین جهت مدارس، ادارات و سازمانها

ارائه خدمات آنلاین جهت مدارس، ادارات و سازمانها

ارائه انواع خدمات تحت وب

فرادید فناوری اطلاعات با ایجاد ارتباط مناسب بین شرکت های ارائه دهنده خدمات و کاربران نهایی بستری مناسب جهت ارائه انواع خدمات تحت وب را فراهم نموده است. از جمله این خدمات می توان به طراحی و ساخت وبسایت و وبلاگ، برگزاری آزمون و انتخابات آنلاین و ارائه فضا جهت وبینار و جلسات اشاره نمود.

 

آموزش آشنایی با اکسل (Microsoft Office Excel 2016)

آموزش آشنایی با اکسل (Microsoft Office Excel 2016)

در این مطلب یک ویدئوی آموزشی در مورد نرم افزار اکسل 2016 جهت آشنایی دوستان با امکانات این نرم افزار نمایش داده خواهد شد.

این ویدئو در سایت فرادرس نیز موجود بوده و به صورت رایگان در دسترس می باشد.

آموزش برنامه نویسی VBA در محیط Excel

آموزش برنامه نویسی VBA در محیط Excel

در این ویدئو نحوه استفاده از کدنویسی ویژوال بیسیک در نرم افزار اکسل آموزش داده شده است که بسیار کاربردی و مفید است.

لازم به توضیح است که این آموزش ها در سایت فرا سایت به صورت رایگان قرار دارد که من جهت سهولت دسترسی در این وبلاگ نیز یک نسخه از آن را قرار می دهم.

مطالب پیشنهادی دوم

راهکاران ابری، به صرفه و در دسترس برای مدیریت چابک کسب‌وکارها

راهکاران ابری، به صرفه و در دسترس برای مدیریت چابک کسب‌وکارها

رویداد آنلاین راهکاران ابری همکاران سیستم برگزار شد.

قوانین جدید اپ استور اپل برای سرویس‌های استریم بازی اعلام شد

قوانین جدید اپ استور اپل برای سرویس‌های استریم بازی اعلام شد

اپل قوانین جدیدی را برای اپ استور مشخص کرد که با وجود اجازه‌ی فعالیت سرویس‌های استریم بازی مانند استادیا، هنوز نکات خاصی دارد.

چگونه از رایانه شخصی‌ برای ارسال و دریافت پیامک استفاده کنیم؟

چگونه از رایانه شخصی‌ برای ارسال و دریافت پیامک استفاده کنیم؟

سهولت و سرعت استفاده از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان متنی با قابلیت تماس صوتی یا تصویری، مادر تمام این فناوری‌ها یعنی SMS را به‌ حاشیه رانده و به یک فناوری درحال انقراض تبدیل کرده است.

فیسبوک در حال آزمایش قابلیت جدیدی برای جست‌وجو مشابه گوگل است

فیسبوک در حال آزمایش قابلیت جدیدی برای جست‌وجو مشابه گوگل است

فیسبوک در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که به کاربرانش امکان می‌دهد برای جست‌وجوی اطلاعات حقیقی در گوگل و ویکی‌پدیا، به خروج از این پلتفرم نیاز نداشته باشند.